Що обрати, традиційний чи програмний РРО?

У світлі майбутнього розширення сфери використання реєстраторів розрахункових операцій багато підприємців запитують: яке рішення вибрати, що більше підійде під певний вид діяльності?

Розглянемо варіанти:

Касовий апарат – традиційний РРО. Оптимальне рішення, якщо на робочому місці касира немає комп'ютера. Більшість касових апаратів мають можливість підключення периферії — сканерів штрих-коду, електронних ваг. Деякі моделі касових апаратів можна через інтернет підключити до комп'ютера, де встановлено облікова програма. Тому касовий апарат – ідеальне рішення для недорогої автоматизації торгових точок та невеликих мереж.

Фіскальний реєстратор, як і касовий апарат є традиційним РРО, але працює під управлінням комп'ютера. Якщо на робочому місці касира встановлена ​​РОS-система або ПК із програмою для торгівлі — фіскальний реєстратор буде найкращим варіантом для гарантовано швидкої видачі звичного для покупців чека.

Програмний РРО (ПРРО) – це програма (додаток), встановлена ​​на будь-якому пристрої.

Основна відмінність програмного РРО від традиційного в тому, що традиційний РРО фіскалізує та друкує чеки відразу і зберігає їх у своїй захищеній пам'яті.

Програмний РРО для фіскалізації чека повинен зв'язатися із сервером податкової служби та не зберігає чеки у себе. Чеки у разі повинні зберігатися на сервері податкової. Для видачі чека покупцеві потрібно з'ясувати адресу електронної пошти або контакти месенджера. Чек можна також роздрукувати, але для цього необхідно мати додаткове обладнання. Коли можна виправдати застосування програмного РРО? У деяких випадках, якщо комп'ютер чи інший гаджет на робочому місці касира вже є, кількість чеків невелика та сума чека не перевищує 850 грн. Чому саме так ми пояснимо далі*.

Порівняємо програмний та традиційний РРО:

ОписПрограмний РРОТрадиційний РРО
ВартістьЄ безкоштовне ПРРО від податкової та платні ПРРО від сторонніх розробників Ціна залежить від моделі.
ОбслуговуванняЗаконодавство не вимагає укладання договору обслуговуванняВимога, необхідності договору обслуговування закріплено законодавчо
Слід зазначити, що 80% роботи сервісного центру, це не ремонти (сучасні РРО ламаються рідко), а консультації та підтримка клієнтів, які навіть більшою мірою потрібні для програмних РРО.
Залежність від інтернету та електрики Залежить від Інтернету. Без інтернету може працювати не більше 168 годин на місяць і не більше 36 годин поспіль за умови, що є зарезервовані фіскальні номери чеків.Може працювати без інтернету до 72 годин поспіль, оскільки має фіскальну пам'ять. Якщо у вашому магазині немає стабільного інтернет-підключення, тоді вам необхідно використовувати традиційний РРО
У разі відключення електрики або виходу з ладу техніки, відсутності інтернету та резервних чеків не можна проводити продажУ разі відключення електрики або виходу з ладу РРО, можна проводити продажі з використанням КУРО (до 7 днів).
Зберігання чеківЧеки не зберігаються у пам'яті ПРРОЧеки зберігаються у постійній захищеній фіскальній пам'яті апарату.
Друк чекаЧек можна видати в паперовому (потрібна наявність, підключення та налаштування принтера) або електронному вигляді, відправивши його на електронну пошту покупця або в месенджер (Це конфіденційна інформація, покупець може не захотіти її надавати. Крім того, на адресу електронної пошти на слух легко помилитися )Чек видається у паперовому вигляді
Стабільність роботиПРРО передбачає роботу на звичайних гаджетах, ймовірно, куплених користувачем самостійно. Це несе у собі ризики нестабільної роботи чи взагалі несумісності. Особливо для гаджетів бюджетного сегмента. Адже неможливо заздалегідь протестувати ПРРО з усіма можливими пристроями. Оновлення системи, встановлення іншого ПЗ можуть призводити до складно прогнозованих наслідків, навіть якщо спочатку все працювало добре.Традиційний РРО – спеціалізований «закритий» пристрій із перевіреним та сертифікованим прошивкою. Воно не схильне до раптових оновлень, атак вірусів тощо, а значить забезпечує стабільну роботу протягом усього терміну експлуатації.
Кваліфікований електронний підпис або друк (КЕП)Чеки та звіти до ПРРО підписуються КЕП. Адміністрація КЕП, особливо за кількох пРРО і касирах, може викликати певні труднощі у непідготовленого користувача. Крім того, використання КЕП регулюється окремим законом, в якому передбачаються зміни у частині перенесення КЕП на захищені носії, які можуть виявитися несумісними із вже закупленими вами гаджетами.Не вимагається. Шифрування та захист чеків та звітів здійснюється вбудованим апаратним модулем без участі людини.
Термін експлуатаціїНе обмежений, але термін служби пристроїв, особливо мобільних, зазвичай 3-4 роки7 Років
Додаткові витратиКупівля комп'ютера/ноутбука/планшета/смартфона на який встановлюватиметься ПРРОКасова стрічка

*Для користувача РРО або ПРРО важливим фактором, очевидно, є надійність та стабільність роботи, захищеність від можливих помилок та штрафів. Це забезпечується «відкатаністю» застосовуваних рішень. оперативною та кваліфікованою підтримкою сервісного центру.

Програмні РРО з'явилися недавно, що для програмних продуктів загрожує дитячими хворобами. Підтримка користувачів з боку компаній-розробників, ймовірно, не зможе забезпечити належну оперативність та якість через недостатню кількість персоналу та досвід супроводу фіскальних рішень.

Впровадження механізму «кешбеку» (Нагадаємо, «кешбек» — можливість для покупця перевірити наявність фіскального чека на сервері ДФС і, у разі відсутності там свого чека або невидачі чека взагалі, поскаржитися і після перевірки отримати компенсацію за рахунок продавця. Діє для чеків від 850 грн.) накладає особливі вимоги на надійність системи зберігання фіскальних чеків. Ймовірно, через недостатнє резервування потужностей та недостатню надійність технології вже відзначалися випадки зникнення фіскальних чеків із серверів ДФС. У разі пРРО сервера ДФС – єдине місце зберігання фіскальних чеків. Набагато захищенішим є користувач традиційних РРО, що зберігають електронну контрольну стрічку. Якщо справа дійде до судового розгляду (а такі прецеденти є) завжди можна пред'явити копії чеків з фіскальної пам'яті апарату.

Підведемо підсумки. У майбутньому, з виходом стабільних версій та розвитком мережі центрів кваліфікованої підтримки, програмні РРО цілком здатні зайняти певний сегмент ринку. Наприклад, у ситуаціях, де кількість чеків та сума середнього чека невеликі. Проте, на сьогоднішній день, для стабільної та безпечної роботи традиційний РРО, забезпечений підтримкою досвідченого сервісного центру, є безальтернативним. Особливо це стосується нових користувачів, які досі не стикалися з необхідністю застосування фіскальних рішень.

83
Немає коментарів. Ваш буде першим!